Dear Muslimah, protect yourself. You are more precious than a diamond. Don't release your hijab, because you are wonderful. La tahzan, Muslimah. Surely Allah is with us. Be strong. Keep calm and remenber Allah.

Bercinta Hingga Ke Syurga

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Bicara Berhikmah

Entri di atas mungkin ada manfaatnya Insha Allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ahlan Ya Ayyuhad Dhuyuful Muhtaramun..

Home

Powered By Blogger
KalamNuraz ©19 November 2010. Powered by Blogger.

Followers

About Me

My Photo
KalamNuraz
And Allah found you lost, and guided you - Quran 93:7 ..................................................................................... Jadilah Hamba yang bersyukur kepada Yang Maha Pencipta. Sesungguhnya kita hanya hamba yang lemah dan tidak meminta melainkan kepadanya. Pesanan Murobbi: Jika kita hendak menasihati orang, tanya hati kita dahulu. Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak beri malu pada orang. Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang, apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu. Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu, kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu. Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita. Jika tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi seperti debu, bukan pahala yang kita perolehi malah bala yang dikecapi.
View my complete profile

al-Bahsu an al-Manafi'

RSS

Janji Allah Itu Pasti !


Titipan buat sahabat KalamNuraz juga sedikit perkongsian  cerita sebagai peringatan bersama kepada saudara-saudara lain yang ingin berhijrah kepada kebaikan.

Cerita ini bermula ketika:

Seorang sahabat mengkhabarkan kepada KalamNuraz bahawa ada seorang hamba Allah yang sangat biasa pengetahuannya dalam agama berhajat untuk meminangnya. Namun, ajnabi tersebut berazam sanggup berubah untuk menjadi seorang yang lebih baik dari sekarang jika dia sudi menerima pinangan tersebut. Lalu, sahabat tadi bertanyakan pendapat kepada saya. Maka, inilah sedikit titipan buat sahabat tadi dan juga kepada ajnabi tersebut.

Luruskanlah niat dalam apa pun perkara yang ingin kita lakukan, kerana amal seseorang itu bergantung kepada niatnya. Barangsiapa yang berhijrah kerana Allah dan Rasulnya, maka Allah akan menyempurnakan pahala untuknya. Manakala barangsiapa yang berhijrah kerana perempuan, maka dia hanya akan mendapatkan perempuan itu sahaja.

Buat ajnabi tersebut, jadilah kamu lelaki yang baik sehingga kamu diingini oleh perempuan yang baik. Jangan kerana kamu menginginkan perempuan yang baik, baru kamu mahu menjadi seorang yang baik. Jadilah baik kerana Allah SWT, selebihnya serahkan kepada Allah, biar Allah yang mengaturnya.

Apabila perkara yang baik kita lakukan, balasan yang baik juga menjadi gantinya. Itu semua usah diragukan lagi, berlipat ganda kelak kan datang gantinya. Buatlah yang baik dengan kerelaan serta keikhlasan kerana Allah. Jerit payah kita tidak akan sia-sia, kerana Allah sudah berjanji akan memberi balasan.

Sekarang kita semua seharusnya perlu memfokuskan diri untuk terus memperbaiki diri dan mensucikan hati serta terus mendekatkan diri kepada Allah SWT. Ingatlah bahawa, janji Allah itu pasti!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment